Název: | Fobie dětí v MŠ |
Další názvy: | Phobias of children in kindergarden |
Autoři: | Michalová, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53221 |
Klíčová slova: | emoce;předškolní věk;úzkost;strach;fobie;správné a nesprávné přístupy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | emotions;preschool age;anxiety;fear;phobias;right and wrong approaches |
Abstrakt: | Tato práce je rozdělena do dvou částí. Teoretické a praktické. První část, tedy teoretická obsahuje celkem pět kapitol. První kapitola vymezila emoce a jejich poruchy. Druhá kapitola se věnuje emocím v předškolním věku a samotným vymezením tohoto období. Následující kapitoly jsou věnovány úzkostem a strachům, fobiím a v neposlední řadě nesmí být opomenuty správné s nesprávné přístupy k dětským strachům a úzkostem. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum z praxí, které jsem realizovala jako závěrečné. Její první část zakončuji shrnující tabulkou, která obsahuje strukturované výsledky podle reakcí dětí na často podněcující fobické obrázky. Druhá část se věnuje kazuistice chlapce, který vykazuje fobické znaky a je doplněna o rozhovor s matkou pro lepší chápání této problematiky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This work is divided into two parts. Theoretical and practical. The first part, i.e. the theoretical part, contains a total of five chapters. The first chapter defined emotions and their disorders. The second chapter deals with emotions in preschool age and the very definition of this period. The following chapters are devoted to anxieties and fears, phobias and, last but not least, correct and incorrect approaches to children's fears and anxieties must not be omitted. The practical part contains quantitative research from the internships, which I implemented as a final. I conclude its first part with a summary table that contains structured results according to children's reactions to often stimulating phobic images. The second part is devoted to the case study of a boy who shows phobic signs and is supplemented by an interview with his mother for a better understanding of this issue. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Lucie Michalova .pdf | Plný text práce | 1,49 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Michalova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 223,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Michalova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 234,41 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Michalova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 316,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53221
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.