Title: Možnosti a meze ve vzdělávání žáků prvního stupně základní školy s odlišným mateřským jazykem z pohledu pedagogů na vybrané ZŠ v Plzni
Other Titles: Possibilities and limits in education primary school pupils with Czech as an additional language from the perspective of teachers in selected primary school in the city of Pilsen
Authors: Schambergerová, Natálie
Advisor: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Referee: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53225
Keywords: žák s odlišným mateřským jazykem;podpůrná opatření;vzdělávání;cizinci;1.stupeň základní školy
Keywords in different language: a pupil with a different mother tongue;supprort measures;education;foreigners;first grade of primary school
Abstract: Bakalářská práce se zabývá tématem vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem a možnostmi podpory ve vzdělávání žáků na 1.stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá legislativními východisky a terminologií spojenou s vzděláváním žáků s OMJ, problematikou inkluze, podpůrnými opatřeními a možnostmi úpravy hodnocení. V praktické části práce jsou prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjišťovány výukové strategie a podpora, kterou pedagogové vybrané školy využívají a vnímají jako efektivní.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the topic of education of pupils with a different mother tongue and the possibilities of support in the education of pupils at the first level of primary school. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the legislative background and terminology related to the education of pupils withdifferent mother tongue, the issue of inclusion, support measures and the possibilities of adjusting the assessment. In the practical part of the thesis, the teaching strategies and support used and perceived as effective by the teachers of the selected school are investigated through semi-structured interviews.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Schambergerova_P20B0500P_BAKALARSKA PRACE.pdfPlný text práce878,64 kBAdobe PDFView/Open
Schambergerova-vedouci.pdfPosudek vedoucího práce246,21 kBAdobe PDFView/Open
Schambergerova_oponent.pdfPosudek oponenta práce178,33 kBAdobe PDFView/Open
Schambergerova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce295,95 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53225

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.