Title: Přístup vysokoškolských vyučujících k umělé inteligenci
Other Titles: The approach of university teachers to artificial intelligence
Authors: Novák, Milan
Advisor: Hirt Tomáš, Mgr. Ph.D.
Referee: Toušek Ladislav, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55664
Keywords: anomie;covid-19;umělá inteligence;akademický pracovník
Keywords in different language: anomie;covid-19;artificial intelligence;academic employee
Abstract: Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálních změn a jejich dopady na akademické prostředí filozofické fakulty v Plzni. Studie zkoumá koncept anomie a individuální adaptace v univerzitním kontextu s důrazem na vyučování. Pandemie covid-19 a rostoucí význam umělé inteligence jsou považovány za klíčové faktory ovlivňující tuto problematiku. Autor se zaměřuje na adaptaci vyučujících v prostředí, kde se prolínají profesní, sociální a kulturní dynamiky. Výzkum zahrnuje použití kvalitativního přístupu, konkrétně metodu polostrukturovaných rozhovorů s akademickými pracovníky. Cílem je získat hlubší porozumění projevům nových trendů, zejména umělé inteligence, a jejich interakcím s vyučujícími v akademickém prostředí.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the issue of social changes and their impact on the academic environment of the Faculty of Philosophy in Pilsen. The study explores the concept of anomie and individual adaptation in a university context with an emphasis on teaching. The covid-19 pandemic and the growing importance of artificial intelligence are seen as key factors influencing this issue. The author focuses on the adaptation of teachers in an environment where professional, social and cultural dynamics are intertwined. The research involves the use of a qualitative approach, namely the method of semi-structured interviews with academic employees. The main goal is to gain a deeper understanding of the manifestations of new trends, especially artificial intelligence, and their interactions with teachers in an academic environment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Novak-final.pdfPlný text práce481,52 kBAdobe PDFView/Open
Novak_Milan_BP_posudek_vedouci_2024.pdfPosudek vedoucího práce1,25 MBAdobe PDFView/Open
Novak_Milan_BP_posudek_oponent_2024.pdfPosudek oponenta práce1,19 MBAdobe PDFView/Open
Novak M_obhajoba_2024.pdfPrůběh obhajoby práce239,32 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55664

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.