Title: Sociální sítě jako nástroj marketingové komunikace destinací turismu
Other Titles: Social media as a tool for marketing communication of tourism destination
Authors: Moučková, Táňa
Advisor: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55775
Keywords: marketingová komunikace;sociální sítě;organizace destinačního managementu;facebook;instagram
Keywords in different language: marketing communication;social media;destination management organizations;facebook;instagram
Abstract: Předložená diplomová práce se zabývá online marketingovou komunikací na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je porovnat využívání sociálních sítí Facebook a Instagram vybranými organizacemi destinačního managementu a na základě analýzy vyhodnotit marketingovou komunikaci na sociálních sítích a navrhnout opatření pro jejich efektivnější využití. V teoretické části jsou vymezena obecná teoretická východiska destinací jako je vymezení destinace turismu, organizace destinačního managementu či destinační marketing a marketingové řízení destinace. Dále je práce zaměřena na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích Facebook a Instagram. Následně je představena metodika práce a vybrané organizace destinačního managementu. Prostřednictvím analýzy sociálních sítí na základě ručně sesbíraných dat za sledované období je dosaženo cíle a je vyhodnocena marketingová komunikace organizací destinačního managementu na sociálních sítích. Na základě syntézy výsledků analýzy a teoretické rešerše jsou navrhnuta vhodná opatření, jež jsou zapracována do konkrétních komunikačních plánů.
Abstract in different language: The presented Master's Thesis focuses on online marketing communication on social media. The main objective of the thesis is to compare the use of Facebook and Instagram by selected destination management organizations based on the analysis evaluating marketing communication on social media, which proposes effective measures for better use of social media. In the literature review section, the general theoretical background of destinations is defined, such as the definition of a tourism destination, the destination management organization, destination marketing and destination marketing management. Furthermore, the thesis focuses on marketing communication on the social media Facebook and Instagram. Subsequently, it presents the methodology of the work and selected destination management organizations. Through the analysis of social media, based on manually collected data for the period under study, the objective is achieved, and the marketing communication of destination management organizations on social networks is evaluated. Based on the synthesis, appropriate measures are proposed and incorporated into specific communication plans.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Mouckova_Tana.pdfPlný text práce4,5 MBAdobe PDFView/Open
Mouckova_Tana_v.pdfPosudek vedoucího práce126,68 kBAdobe PDFView/Open
Tana_Mouckova_O.pdfPosudek oponenta práce120,33 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,26 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55775

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.