Title: Vytvoření marketingové strategie hudebního festivalu
Other Titles: Creating a marketing strategy for a music festival
Authors: Kassem, Ali
Advisor: Turchyn Liuba, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55785
Keywords: marketing;event;event marketing;marketingová strategie;marketingový mix;hudební festival;festival podtvrzí
Keywords in different language: marketing;event;event marketing;marketing strategy;marketing mix;music festival;festival podtvrzí
Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření efektivní marketingové strategie pro hudební festival Podtvrzí, který se koná v Karlovarském kraji. S nárůstem popularity hudebních festivalů v České republice se i menší události jako je festival Podtvrzí stávají oblíbeným místem pro strávení volného času a vyjádření hudebních preferencí. První část práce se věnuje teoretickému přehledu o hudebních festivalech a marketingových strategiích. Druhá část je praktická a prezentuje analýzu marketingového prostředí a marketingového mixu vybrané organizace. Autor této práce provádí vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřeno na spokojenost účastníků festivalu Podtvrzí. Získaná data jsou následně analyzována statistickými metodami. Dále byla využita metoda focus group pro lepší porozumění preferencím účastníků. Na základě výsledků je navržena a popsána konkrétní marketingová strategie pro festival Podtvrzí.
Abstract in different language: This thesis focuses on the creation of an effective marketing strategy for the Podtvrzí music festival, which takes place in the Karlovy Vary region. With the growing popularity of music festivals in the Czech Republic, even smaller events such as the Podtvrzí festival are becoming popular places to spend leisure time and express musical preferences. The first part of the thesis is devoted to a theoretical overview of music festivals and marketing strategies. The second part is practical and presents an analysis of the marketing environment marketing mix of the selected organisation. The author of this thesis conducts his own research by means of a questionnaire survey, which focuses on the satisfaction of the participants of the Podtvrzí festival. The collected data is then analyzed using statistical methods. In addition, the focus group method was used to better understand the preferences of the participants. Based on the results, a specific marketing strategy for the Podtvrzí festival is proposed and described.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Kassem_K22N0151P.pdfPlný text práce2,28 MBAdobe PDFView/Open
Kassem_Ali_v.pdfPosudek vedoucího práce126,82 kBAdobe PDFView/Open
Kassem_Ali_o.pdfPosudek oponenta práce129,06 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,63 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55785

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.