Title: Analýza marketingové komunikace vybraného hudebního tělesa
Other Titles: Analysis of the marketing communication of the selected musical group
Authors: Urbaníková, Julie
Advisor: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55946
Keywords: marketing;marketingová komunikace;analýza;hudba
Keywords in different language: marketing;marketing communication;analysis;music
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace vybraného hudebního tělesa, konkrétně tedy jihokorejské chlapecké skupiny BTS. Teoretická část představuje tematická východiska, kde jsou popsány potřebné pojmy k tématu bakalářské práce, dále se zabývá historií hudebního žánru K-pop, dosahem tohoto žánru ve světe a konkrétními marketingovými aktivitami K-popu v České republice, nakonec detailněji představuje již zmíněnou skupinu BTS. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na analýzu marketingové komunikace skupiny BTS, konkrétní příklady jsou rozčleněny podle destinací, ve kterých se daná forma komunikace využívá. Dále v rámci výzkumu je proveden online dotazník, jehož cílem je určit známost skupiny BTS v České republice. Získaná data jsou nadále zanalyzována a vyhodnocena.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication of a selected musical group, particularly South Korean boy band BTS. The theoretical part presents the thematic starting points, where all the necessary terms for the main topic of the bachelor thesis are described, it also deals with history of the K-pop music genre, the reach of this genre in the world and specific marketing activities of K-pop in the Czech Republic, and lastly presents the mentioned group BTS in more detail. The practical part of the bachelor thesis focuses on the analysis of marketing communication of the mentioned music group BTS, examples are divided according to the destinations in which the given form of communication is used. Furthermore, as part of the research, an online survey is done with aim to determinate the familiarity of BTS in the Czech Republic. The obtained data is also analyzed and evaluated.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Analyza marketingove komunikace vybraneho hudebniho telesa.pdfPlný text práce3,48 MBAdobe PDFView/Open
Urbanikova_Julie_v.pdfPosudek vedoucího práce120,94 kBAdobe PDFView/Open
BP_Urbanikova_o.pdfPosudek oponenta práce128,97 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,86 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55946

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.