Title: | Syndrom vyhoření učitelek MŠ jako jeden z faktorů neurotičnosti předškolních dětí |
Other Titles: | Burnout syndrome of kindergarden teachers |
Authors: | Kopecká, Michaela |
Advisor: | Miňhová, Jana |
Referee: | Szachtová, Alena |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12919 |
Keywords: | syndrom vyhoření;sebehodnocení;učitelky v mateřské školce |
Keywords in different language: | burnout syndrome;self-assessment;kindergarden teachers |
Abstract: | Tématem práce je syndrom vyhoření u učitelek mateřských škol. Teoretická část se zabývá charakteristikou syndromu vyhoření, jeho projevy, příčinami a prevencí. Praktická část obsahuje přehledovou studii na podobné téma a vlastní výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru syndromu vyhoření u učitelek tří mateřských škol v PLzni a vliv jejich sebehodnocení na výskyt tohoto syndromu. |
Abstract in different language: | The subject of this work is burnout syndrome of kindergarden teachers.Theoretical part is divided into six chapters, which contains burnout syndrome characteristics, symptoms and causes.Research part contains burnout syndrome research compendium and my own research. The aim of the research was to find out, how much are kindergarden teachers from three Pilsen kindergadens affected by burnout syndrome and find out the influence of their self-assessment to level of this syndrome. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP Michaela Kopecka.pdf | Plný text práce | 620,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kopecka - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 351,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kopecka - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 282,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kopecka - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 113,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12919
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.