Title: Pay Per Click reklama a její efektivnost v prostředí českých organizací
Other Titles: Pay per click advert and its effectivity in Czech organizations
Authors: Krb, Jiří
Advisor: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Mičík Michal, Ing.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28957
Keywords: internetový marketing;ppc;sklik;google adwords
Keywords in different language: internet's marketing;ppc;sklik;google adwords
Abstract: Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a realizací PPC kampaní pro e-shop Houdek.cz. V práci jsou nejprve popsány jednotlivé nástroje internetového marketingu, které jsou spjaty s PPC systémy. Poté jsou představeny dva přední PPC systémy v České republice, Google AdWords a Sklik. Je popsána jejich struktura, nastavení a princip fungování. Dále jsou představeny typy PPC kampaní a formáty PPC inzerátů. Ty jsou podrobně popsány pro vyhledávací i obsahovou síť. Empirická část práce se zabývá realizaci PPC kampaní pro e-shop houdek.cz. Dále je představen samotný e-shop a jsou stručně uvedeny jeho marketingové aktivity na internetu. Poté je popsán postup provedení vstupní analýzy, analýzy klíčových slov a analýzy konkurence, na jejichž základě jsou navrhnuty vhodné PPC kampaně pro e-shop houdek.cz. Následně je představena realizace jednotlivých PPC kampaní. V předposlední kapitole jsou rozepsány kroky optimalizace PPC kampaní. Tato kapitola je doplněna o grafické znázornění průběhu PPC kampaní v Google AdWords a Skliku za sledované období. V závěru práce jsou podrobně vyhodnoceny výsledky obou PPC systémů. Ty jsou následně porovnány se stejným obdobím roku 2015 a doplněny o vyhodnocení asistovaných konverzí. Hlavní přínos diplomové práce spočívá v tom, že autor na zvoleném reálném příkladě z hospodářské praxe prokázal, že lze dosáhnout významného zvýšení tržeb prostřednictvím marketingové kampaně s využitím PPC systémů.
Abstract in different language: Presented dissertation is dealing with proposal and realization PPC campaign for e-shop houdek.cz In dissertation are described at first individual tools of internet's marketing which are connected to PPC systems. Then there are introduced two leading PPC systems in the Czech Republic: Google AdWords and Sklik. It is described their structure, settings and principle of operation. There are also introduced types of PPC campaigns and formats of PPC adverts. These are described in detail for search and content network. Empirical part of dissertation is dealing with realization of PPC campaigns for e-shop houdek.cz. There is also introduced the e-shop itself and there are stated its marketing activity on the Internet. After that, there is described process of execution of input analysis, analysis of key words and analysis of competition, and on that basis are proposed suitable PPC campaigns for e-shop houdek.cz. Subsequently, there is introduced realization of individual PPC campaigns. In the next-to-last chapter are laid out steps for optimization of PPC campaigns. This chapter is complemented with graphic representation of progress of PPC campaigns in Google AdWords and Sklik in observed period. At the end of the dissertation, are in detail evaluated results of both PPC systems. The results are compared afterwards with the same period in 2015 and completed with evaluation of assisted conversions. The main contribution of dissertation consist of proving by author, that in selected real example from economic practice is possible to achieve significant increase in sales through marketing campaign with the use of PPC systems.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace.pdfPlný text práce5,94 MBAdobe PDFView/Open
Krb_v.pdfPosudek vedoucího práce673,46 kBAdobe PDFView/Open
Krb_o.pdfPosudek oponenta práce595,6 kBAdobe PDFView/Open
Krb_p.pdfPrůběh obhajoby práce191,67 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28957

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.