Title: | Sociální epistemologie: ideje a diskuze |
Other Titles: | Social epistemology: ideas and discussion |
Authors: | Hájková, Dominika |
Advisor: | Demjančuk Nikolaj, Doc. PhDr. CSc. |
Referee: | Murgaš Jaromír, PhDr. CSc. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31462 |
Keywords: | sociální epistemologie;vědění;metoda;věda;vědecká komunita;společnost;koncepce myšlení;paradigma |
Keywords in different language: | social epistemology;knowledge;method;science;scientific community;society;concept of thinking;paradigm |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměří na studium předpokladů vzniku sociální epistemologie a jejího místa v současné filosofii. V první části budu analyzovat filosofické kořeny koncepce v díle René Descarta, Francise Bacona a Davida Huma. Druhá část práce bude analyzovat proměny koncepce v díle José Ortegy y Gasseta, Thomase S. Kuhna a Karla R. Poppera a dalších. |
Abstract in different language: | This work will focus on the study of the prerequisites for social epistemology and its place in contemporary philosophy. In the first part I will analyze the philosophical roots of the concept in the works of René Descart, Francis Bacon and David Hume. The second part of the thesis will analyze the transformation of the concept in the work of José Ortega y Gasset, Thomas S. Kuhn and Karel R. Popper and others. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dominika Hajkova bp - kopie.pdf | Plný text práce | 781,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
hajkova_demjancuk.pdf | Posudek vedoucího práce | 408,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
hajkova_murgas.pdf | Posudek oponenta práce | 923,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
hajkova_O.pdf | Průběh obhajoby práce | 409,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/31462
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.