Title: Analýza marketingových aktivit ve vybraném hotelu
Other Titles: Analysis of marketing activities in selected hotel
Authors: Čurlinová, Běla
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Vildová Eliška, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33494
Keywords: cestovní ruch;hotel;situační analýza;marketingový mix
Keywords in different language: tourism;hotel;situation analysis;marketing mix
Abstract: Cílem této práce je analyzovat marketingové aktivity ve vybraném čtyřhvězdičkovém hotelu v Karlových Varech. Následně zhodnotit rozsah a kvalitu těchto aktivit a na základě výsledků navrhnout opatření vedoucí k jejich zlepšení. V teoretické části jsou charakterizována specifika služeb a cestovního ruchu, služby hotelu a jednotlivé základní prvky marketingového mixu rozšířené o prvky typické pro oblast služeb. V praktické části je charakterizován vybraný hotel a jeho marketingový mix. Následuje analýza jeho konkurence a zákazníků společně s analýzou jejich hodnocení poskytovaných služeb. Na základě těchto analýz jsou navržena opatření, která by mohla zefektivnit marketingové aktivity hotelu a tím navýšit jeho obsazenost.
Abstract in different language: The aim of this thesis is to analyze the marketing activities in the selected four-star hotel in Karlovy Vary, then in the next step to evaluate the range and quality of these activities. The outcome based on these results will be used as suggestion of measures to improve the analyzed marketing activities. In the theoretical part I will describe the specifics of services and tourism, services of the hotel and the basic elements of marketing mix expanded with the elements typical for the service realm. In the practical part there will be the description and characterization of the selected hotel itself and its marketing mix followed by the analysis from the competitors and clients together with the analysis of their evaluation of provided services. The outcome based on these results will be used as suggestion of measures to improve the marketing activities of the hotel and to raise the occupancy of the hotel.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce1,85 MBAdobe PDFView/Open
Curlinova_VP.pdfPosudek vedoucího práce758,67 kBAdobe PDFView/Open
Curlinova_OP.pdfPosudek oponenta práce505,81 kBAdobe PDFView/Open
Curlinova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce241,55 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/33494

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.