Title: Vliv digitálních technologií na dítě předškolního věku
Other Titles: The influence of digital technologie on the preschoole age child
Authors: Holanová, Denisa
Advisor: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Referee: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45117
Keywords: předškolní vzdělávání;digitální gramotnost;digitální technologie;předškolní věk;rvp pv;komunikační a informační technologie;vývoj dítěte;hra;učení;metodika
Keywords in different language: preschool education;digital literacy;digital technology;preschool age;rvp pv;communication and information technology;child evolution;play;learning;methodology
Abstract: Teoretická část práce popisuje vývoj dítěte v předškolním věku. Vysvětluje digitální gramotnost a její možnosti rozvoje v mateřských školách. Praktická část popisuje vlastní výzkum. Výzkum sleduje posun ovladatelnosti tabletu dětmi, při jeho pravidelném zařazování do vzdělávacího procesu. Sestavuje metodiku práce s tabletem na základě evaluací nabízených činností.
Abstract in different language: The theoretical part describes the development of a child in preschool age. It explains digital literacy and its possibilities for development in kindergartens. The practical part describes the research. The research monitors the shift in tablet controllability by children, with its regular inclusion in the educational process. Compiles a methodology for working with a tablet based on evaluations of the activities offered.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VSKP_Holanova.pdfPlný text práce725,19 kBAdobe PDFView/Open
Holanova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce708,26 kBAdobe PDFView/Open
Holanova_oponent.pdfPosudek oponenta práce768,67 kBAdobe PDFView/Open
Holanova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce232,58 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45117

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.