Název: Etika a korektnost v reklamě
Další názvy: Ethics and correctness in advertising
Autoři: Malá, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Oponent: Kupec Michael, Ing. Bc.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47465
Klíčová slova: etika;morálka;reklama;marketingový mix;regulace;automobilový průmysl
Klíčová slova v dalším jazyce: ethics;morals;advertisement;marketing mix;regulation;automotive industry
Abstrakt: Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou etiky v reklamě se zaměřením na automobilový průmysl. Nejdříve jsou představeny základní pojmy jako etika, morálka, marketing a reklama. Dále je přiblížena regulace reklamy z právního hlediska a její samoregulace, kterou má na starost instituce Rada pro reklamu. V praktické části jsou analyzovány dvě kontroverzní reklamy automobilové společnosti Hyundai a srovnávány celkové prodeje s konkurenční společností Škoda Auto. K dosažení lepších výsledků této práce je použito dotazníkové šetření, na jehož základě byly získány potřebné informace, které zobrazují postoj spotřebitelů k neetickým reklamám. Výsledkem empirického šetření je zhodnocení, zdali neetické chování a srovnávací reklamy napomohly společnosti Hyundai ke zvýšení svých prodejů a na závěr jsou navržena doporučení na zlepšení.
Abstrakt v dalším jazyce: The presented bachelor thesis deals with the issue of ethics in advertising with a focus on the automotive industry. First, basic concepts such as ethics, morality, marketing and advertising are introduced. Furthermore, there is presented the regulation of advertising from a legal perspective, and its self-regulation, which is in charge of the institution in the Czech Republic. In the practical part, two controversial advertisements of the car company Hyundai are analyzed and the total sales are compared with the competing company Škoda Auto. To achieve better results of this work, a questionnaire survey is used, on the basis of which the necessary information was obtained, which shows the attitude of consumers to unethical advertising. The result of empirical investigation is to evaluate whether unethical behaviour and comparative advertising helped Hyundai to increase its sales and finally, the proposed recommendations for improvement.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Mala.pdfPlný text práce1,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
mala_veronika_v.pdfPosudek vedoucího práce131,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Mala_Veronika_o.pdfPosudek oponenta práce118,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Malaob.pdfPrůběh obhajoby práce43,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47465

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.