Title: | Komunikace při výtvarných činnostech v mateřské škole |
Other Titles: | Communicaton during art activities in kindergarten |
Authors: | Podroužková, Aneta |
Advisor: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Referee: | Havlíček Jakub, Mgr. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48749 |
Keywords: | předškolní věk;výtvarná výchova v mateřské škole;dětský výtvarný projev;komunikace předškoláků;komunikace při výtvarných činnostech;interpretace uměleckého díla |
Keywords in different language: | preschool age;art education in kindergarten;children's art expression;preschool children's communication;communication during art activities;art work interpretation |
Abstract: | Ve své práci se zabývám komunikací předškolních dětí při výtvarných činnostech. V teoretické části popisuji komunikaci předškolních dětí. Dále popisuji vývoj a specifika dětského výtvarného projevu, zadávání výtvarných úkolů. Také se zabývám výtvarným projevem jako prostředkem samotné komunikace a závěrečnou reflexí díla. V praktické části popisuji provedený kvalitativní výzkum komunikace předškoláků v MŠ při výtvarných činnostech. Na základě výzkumné sondy pak navrhuji a realizuji aktivity zlepšující a posilující tuto komunikaci. V závěru hodnotím komunikaci po realizaci navržených aktivit. Cílem výzkumu bylo tedy zhodnotit a následně zlepšit nebo posílit komunikaci a vyjadřování při výtvarných činnostech a skrze výtvarnou tvorbu. |
Abstract in different language: | In my bachelor thesis, I deal with the communication of preschool children during art activities. In the theoretical part I describe the communication of preschool children. I also describe the development and specifics of children's artistic expression, assignment of artistic tasks. I also deal with artistic expression as a means of communication and with the final reflection of the art activity. In the practical part, I describe the qualitative research of the communication of preschool children in kindergarten during art activities. Based on the research probe, I design and implement activities that improve and strengthen this communication. In conclusion, I evaluate children communication after the implementation of the proposed activities. The aim of the research was to evaluate and subsequently improve or strengthen communication and expression during art activities and through artistic creation. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_KVK_Podrouzkova_final.pdf | Plný text práce | 2,37 MB | Adobe PDF | View/Open |
PODROUZKOVA_posudek_vedouci_Plihalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 309,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
PODROUZKOVA_posudek_oponent_Havlicek.pdf | Posudek oponenta práce | 301,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Podrouzkova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 394,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48749
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.