Title: Produktpolitik und Gestaltung des Absatzprogrammes der bayerischen Unternehmensgruppe Berger mit Ausrichtung auf ihre tschechische Tochtergesellschaft
Other Titles: Product policy and design of the sales programme of the Bavarian Berger Group with focus on its Czech subsidiary company
Authors: Žaludová, Kristýna
Advisor: Vávra Zdeněk, Ing. Ph.D.
Referee: Jeřábek Martin, PhDr. Dipl. - Pol. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52632
Keywords: portfolio-analýza;berger;marketing;prodej;životní prostředí;betonová směs;asfaltová směs;interview;frakce;terénní výzkum
Keywords in different language: portfolio-analysis;berger;marketing;sales;environment;concrete mix;asphalt mix;interview;fractions;field research
Abstract: Cílem této diplomové práce je analyzovat tři vybrané produkty společnosti Berger Holding SE. pomocí tzv. Portfolio-analýzy. Tato analýza je vyhotovena na základě tří rozhovorů se zaměstnanci společnosti Berger Holding SE. Rozhovory probíhaly přímo v prostorách společnosti. Zaměřují se na betonovou směs C16/20, asfaltovou směs SMA 11 S 45/80-60 a směs kameniva 0/250. Tato práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická, poskytuje důležité informace o společnosti Berger, o její historii, struktuře a tamní filozofii. Druhou částí je část praktická. Tato část přináší zpracované rozhovory se zaměstnanci společnosti, grafy, obrázky a údaje o prodeji produktů. Praktická část je zakončena doporučeními pro společnost. Tato doporučení jsou navržena na základě provedené analýzy a společnosti mají pomoci ke generaci větších zisků.
Abstract in different language: The purpose of this diploma thesis is to analyse three selected products of Berger Holding SE using the Portfolio Analysis. This analysis is based on three interviews with employees of Berger Holding SE The interviews are conducted on the company premises. They focuse on the C16/20 concrete mix, the asphalt mix SMA 11 S 45/80-60 and the 0/250 gravel mix. This thesis is divided into two parts. The first part is theoretical, providing important information about Berger Holding SE, its history, structure and philosophy. The second part is the practical part. This part provides elaborated interviews with company employees, graphs, pictures and product sales data. The practical part concludes with recommendations for the company. These recommendations are suggested based on the analysis done and are intended to help the company to generate more profits.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KGS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bc. Kristyna Zaludova_Diplomova prace.pdfPlný text práce1,64 MBAdobe PDFView/Open
DP_Zaludova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce305,71 kBAdobe PDFView/Open
oponent_DP_K_Zaludova 2023.pdfPosudek oponenta práce221,79 kBAdobe PDFView/Open
CCF_000499.pdfPrůběh obhajoby práce312,33 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52632

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.