Title: Nekorektnosti v marketingové komunikaci firem
Other Titles: Incorrectness in Marketing Communication
Authors: Havlíčková, Michaela
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Zemanová Radka, Ing. M.B.A.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38382
Keywords: marketingová komunikace;reklama;nekorektnosti;sexismus
Keywords in different language: marketing communication;advertising;incorrectness;sexism
Abstract: Bakalářská práce je zaměřená na marketingovou komunikaci a nekorektnosti. V teoretické části je postupně popsán marketing a marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix a komunikační kanály, reklama a emoce v ní, etika v reklamě a nekorektnosti. Praktická část se věnuje podrobné analýze dotazníkových dat za pomoci kontingenčních tabulek v MS Excel a statistického softwaru Statistica. Dotazník byl soustředěn na sexismus a jeho vnímání. Pomocí tabulek jsou data zkoumána obecně, později s ohledem na pohlaví respondentů. Statistický software Statistica byl použit pro zkoumání asociací mezi různými proměnnými z dotazníkového šetření, například pohlaví a sexismu. Na konci praktické části je analyzována výzkumná otázka, opět pomocí tabulek.
Abstract in different language: The bachelor thesis is concentrated on marketing communication and incorrectness. In the theory part, concepts of marketing and marketing mix are explained. The thesis then offers information on marketing communication, communication mix a communication channels, also as on advertising and use of emotions in advertising, ethics and incorrectness. The practical part is focused on analysis of survey data using pivot table in MS Excel and also statistical software Statistica. The survey itself was centered around sexism and its perception. Using the pivot tables, data are analysed in general view and also distributed by gender. Statistical software Statistica was used to analyse associations between different variables from the survey, for example gender and the perception of sexism. At the end of practical part, research question is analysed using pivot tables.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Havlickova_Michaela.pdfPlný text práce9,35 MBAdobe PDFView/Open
Havlickova_Michaela_v.pdfPosudek vedoucího práce218,25 kBAdobe PDFView/Open
Havlickova_Michaela_o.pdfPosudek oponenta práce98,97 kBAdobe PDFView/Open
Havlickova_M_p.pdfPrůběh obhajoby práce93,82 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38382

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.