Title: Kommunikationskanäle für eine erfolgreiche Messekommunikation - Komparation der ausgewählten Messen in Tschechien und Bayern
Other Titles: Communication methods for successful trade fair communication, in comparison to trade fairs in the Czech Republic and in Bavaria
Authors: Pešková, Zuzana
Advisor: Vávra Zdeněk, Ing. Ph.D.
Referee: Jeřábek Martin, PhDr. Dipl. - Pol. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47802
Keywords: veletrh;komunikace;marketing;prodejní rozhovor;virtuální veletrh;prezentace produktu;česko-německé odlišnosti;bavorsko;česko;řeč těla;organizace auma e. v.
Keywords in different language: trade fair;communication;marketing;sales interview;virtual trade fair;presentation of a product;czech-german differences;bavaria;czech republic;body language;organisation auma e. v.
Abstract: Bakalářská práce se zabývá fenoménem komunikačních kanálů pro úspěšnou komunikaci na veletrzích a srovnává vybrané veletrhy z českého a bavorského prostředí. V první části práce se autorka zabývá podstatou veletrhů, jejich členěním a veletržními subjekty. Následně jsou představeny rozdíly online a offline komunikace, kulturní rozdíly během německo-české komunikace a také stále rozšířenější virtuální veletrhy a jejich platformy. Nedílnou součástí je detailní popis vhodného provedení rozhovoru ze strany prodejce během veletrhu. Práce také předává praktické zkušenosti oslovených vystavovatelů a v samotném závěru srovnává vybrané české a bavorské veletrhy z různých hledisek.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the phenomenon of communication methods for successful trade fair communication and compares selected trade fairs from the Czech and Bavarian environment. The author concerns with the essence of trade fairs, their classification and with trade fair subjects. Subsequently are presented the differences between online and offline communication, cultural differences during German-Czech communication as well as the increasingly widespread virtual trade fairs and their platforms. An integral part of the thesis is a very detailed description of appropriate execution of the interview by a salesperson during the trade fair. The thesis also conveys practical experiences of interviewed exhibitors and in conclusion compares Czech and Bavarian trade fairs from different perspectives.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Zuzana Peskova.pdfPlný text práce2,4 MBAdobe PDFView/Open
BP_Peskova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce214,08 kBAdobe PDFView/Open
oponent Bc prace Z Peskova 2022.docxPosudek oponenta práce24,84 kBMicrosoft Word XMLView/Open
CCF_000311.pdfPrůběh obhajoby práce332,42 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47802

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.