Název: Marketingový mix vybrané kulturní památky
Další názvy: Marketing mix of selected cultural sight
Autoři: Ullmannová, Zuzana
Vedoucí práce/školitel: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55942
Klíčová slova: kulturní památka;marketing;marketingový mix;klášter kladruby;návštěvnost;návštěvník;kvalitativní a kvantitativní výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: cultural sight;marketing;marketing mix;kladruby monastery;visitation;visitor;qualitative and quantitative research
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingového mixu v rámci kulturních památek. Cílem práce je identifikovat jednotlivé nástroje marketingového mixu kláštera Kladruby. Na základě získaných dat navrhnout opatření, která by vedla k inovaci marketingového mixu kláštera. V první části práce jsou popsána teoretická východiska, která jsou zaměřena na představení marketingového mixu v turismu, kulturního turismu, marketingového mixu a aplikace na kulturní památky. Na základě teoretického přehledu byla stanovena výzkumná otázka včetně předpokladů pro její splnění. Dále je představena vybraná kulturní památka a lokalita, ve které se nachází. V druhé části práce je uvedena metodika pro sběr primárních dat na základě dotazníkového šetření a rozhovoru. Součástí práce je interpretace výsledků z těchto dvou výzkumných metod. Z výsledků je stanoveno několik doporučení pro rozvoj marketingových aktivit kláštera.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis focuses on the issue of the marketing mix within cultural heritage sites. The aim of the thesis is to identify the individual tools of the marketing mix at the Kladruby Monastery and to propose measures, based on the obtained data, that would lead to innovation in the monastery's marketing mix. The first part of the thesis describes the theoretical background, focusing on introducing the marketing mix in tourism, cultural tourism, marketing mix, and its application to cultural heritage sites. The theoretical overview established the research question along with the assumptions for its fulfillment. Additionally, it introduces the selected cultural heritage site and its location. The second part outlines the methodology for collecting primary data through a questionnaire survey and an interview. The work includes an interpretation of the results from these two research methods, leading to several recommendations for developing the monastery's marketing activities.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP-Marketingovy mix vybrane kulturni pamatky.pdfPlný text práce3,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ullmannova_Zuzana_v.pdfPosudek vedoucího práce124,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ullmanova_Zuzana_o.pdfPosudek oponenta práce123,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/55942

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.