Title: Marketingový mix vybrané kulturní památky
Other Titles: Marketing mix of selected cultural sight
Authors: Ullmannová, Zuzana
Advisor: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55942
Keywords: kulturní památka;marketing;marketingový mix;klášter kladruby;návštěvnost;návštěvník;kvalitativní a kvantitativní výzkum
Keywords in different language: cultural sight;marketing;marketing mix;kladruby monastery;visitation;visitor;qualitative and quantitative research
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingového mixu v rámci kulturních památek. Cílem práce je identifikovat jednotlivé nástroje marketingového mixu kláštera Kladruby. Na základě získaných dat navrhnout opatření, která by vedla k inovaci marketingového mixu kláštera. V první části práce jsou popsána teoretická východiska, která jsou zaměřena na představení marketingového mixu v turismu, kulturního turismu, marketingového mixu a aplikace na kulturní památky. Na základě teoretického přehledu byla stanovena výzkumná otázka včetně předpokladů pro její splnění. Dále je představena vybraná kulturní památka a lokalita, ve které se nachází. V druhé části práce je uvedena metodika pro sběr primárních dat na základě dotazníkového šetření a rozhovoru. Součástí práce je interpretace výsledků z těchto dvou výzkumných metod. Z výsledků je stanoveno několik doporučení pro rozvoj marketingových aktivit kláštera.
Abstract in different language: The bachelor thesis focuses on the issue of the marketing mix within cultural heritage sites. The aim of the thesis is to identify the individual tools of the marketing mix at the Kladruby Monastery and to propose measures, based on the obtained data, that would lead to innovation in the monastery's marketing mix. The first part of the thesis describes the theoretical background, focusing on introducing the marketing mix in tourism, cultural tourism, marketing mix, and its application to cultural heritage sites. The theoretical overview established the research question along with the assumptions for its fulfillment. Additionally, it introduces the selected cultural heritage site and its location. The second part outlines the methodology for collecting primary data through a questionnaire survey and an interview. The work includes an interpretation of the results from these two research methods, leading to several recommendations for developing the monastery's marketing activities.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Marketingovy mix vybrane kulturni pamatky.pdfPlný text práce3,73 MBAdobe PDFView/Open
Ullmannova_Zuzana_v.pdfPosudek vedoucího práce124,32 kBAdobe PDFView/Open
Ullmanova_Zuzana_o.pdfPosudek oponenta práce123,72 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,2 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55942

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.